Monday, July 23, 2012

2 tahun suda.....

Alhamdulillah..rasanya sudah lama xupdate blog..dh dkt 2 tahun..last tahun bulan 10 2010 kalo xsilap, ni dah bualan 7 2012..lama tu.. tak tahu nape tetiba rasa nak menconteng2 pada blog lama kesayanganku ini..hehe

Banyak kisah dah berlalu 2 tahun ni...lepas konvo, dpt twrn jd guru pada bulan 11 2010. Dah mengajar setahun, ni dah masuk tahun kedua.. Alhamdulillah, rezeki aku kot, dpt mengajar Chemistry kat sekolah..major course kat UPSi dulu :) Sepanjang mengajar 2 tahun ni, mcm2 menda dah lalui..keje cikgu cikgi ni bukan senang...cikgu lah cikgu, cikgulah doktor, cikgu lah bodyguard, cikgu lah polis, cikgu lah kerani..macam2 lagi.. tapi ok lah kira tu pengalaman aku kan..pengalaman lah yang mendewasakan kita semua... :) lagipun gaji penjawat awam dah naik..ok lah..aku kn keje keras utk masa dpn anak bangsa..hehehehe.. 

Tu kisah kat sekolah, ni kisah life aku sepanjang 2 tahun ni... Sekarang aku dh pun bergelar isteri kepada seorang lelaki bernama En Ahmad Saiful Azim bin Muhammad.. Aku dan En Suami sah diijab kabulkan pada 12.3.12 dengan sekali lafaz sahaja..alhamdulillah :) syg biey :) Kehidupan aku sekarng sgt bahagia.. Ye lah, ada org jaga..suka lah..hehe. Lagipun en suami sgt2 baik n caring.. n paling aku suka sifat dia, en Suami seorg yg sgt penyabar..almaklum lah aku ni kan ngade2 sket..hehe. Ni kira masuk 5 bulan dh kami nikah.. Dulu aku ngajar kat Muar, en Suami ngajar kat Pasir Gudang..alhamdulillah rezki pengantin baru haritu, suami dpt pindah ke Muar.. jadi kami skrg duk sama2 dah..xjadi PJJ mcm dulu dah.. Syukur padaNya :) susah senang dpt sama2 :)

Lama x lama...ni dah masuk bulan puasa dah...ok..Selamat Menyambut Bulan Ramadhan :) Moga2 ramadhan kita pd tahun ni lebih bermakna dan sempurna dari sebelum..insyaAllah :) Arini baru masuk ari ketiga umat Islam di seluruh dunia berpuasa..so far ok..alhamdulillah xde pengsan xde pening xde masalah katakan :) 

Last but not least, puasa jgn tak puasa okeyh! :D tata..c u next tyme :)
Oklah, next time jumpa lagi..babai :)

2 comments: